jueves, 2 de febrero de 2012

Cosas que me dan rabia II - Coses que em fan ràbia II

¡Buenas!

Aquí llega otra de las cosas que me dan rabia: esta vez está referido a mi experiencia en bibliotecas: la biblioteca de mi universidad era un depósito de aguas reconvertido en biblioteca, con lo cual era un edificio enorme con unos techos altísimos, garantía de silencio sepulcral para todos los estudiantes. En esa zona se guardaban las pequeñas joyas de la corona, como colecciones completas de filosofía donadas por algún personaje ilustre o tratados sobre religión y religiones.

La cuestión es que ese rincón iba muy bien para estudiar ya que era la única zona de la biblioteca en la que realmente había silencio. De hecho, tenía ese tipo de silencio tan agobiante en el que cualquier movimiento, ya sea buscar un libro o sacar el capuchón de tu boli, parecía molestar al resto de la gente.

Esa biblioteca también era conocida por el resto de estudiantes de otras universidades y, lo que es peor, por pre - universitarios. Adolescentes de entre 16 y 17 años venían a la biblioteca a preparar los exámenes de selectividad justo en el mismo momento en el que nosotros teníamos nuestros propios exámenes. ¿El problema? ¡¡Esos púbers no sabían guardar silencio!! ¡¡Ni siquiera venían a estudiar!! En aquel silencio sepulcral ibas escuchando risitas tontas, Tippex agitándose (perdón por mi obsesión por el sonido de los Tippex...) y comentarios sobre si la Jessi se había liado con el Jona "jo tía, ¿en serio?".

Así que, finalmente, la universidad tomó cartas en el asunto e hizo que un guardia de seguridad se plantara en la puerta de la biblioteca y pidiera el carné universitario a todo aquel que quisiera entrar. Me pareció una medida triste porque la biblioteca tendría que ser un espacio libre pero... ¡¡por fin se marcharon los críos!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

¡Bones!

Aquí arriba una altra de les coses que em fan ràbia: aquesta vegada està referit a la meva experiència en biblioteques: la biblioteca de la meva universitat era un dipòsit d'aigües reconvertit en biblioteca, la qual cosa feia que l'edifici fos enorme i tingués uns sostres altíssims, garantia de silenci sepulcral per a tots els estudiants. En aquesta zona es guardaven les petites joies de la corona, com ara col·leccions completes de filosofia donades per algún personatge il·lustre o tractats sobre religió i religions.

La qüestió és que aquell racó anava molt bé per estudiar ja que era la única zona de la biblioteca en la qual hi havia realment silenci. De fet, tenia aquest tipus de silenci tan agobiant en el que qualsevol moviment, ja sigui buscar un llibre o treure el caputxó d'un boli, semblava molestar a la resta de gent.

Aquesta biblioteca també era coneguda per la resta d'estudiants d'altres universitats i, el que és pitjor, per pre - universitaris. Adolescents d'entre 16 i 17 anys que venien a la biblioteca a preparar els exàmens de selectivitat just en el mateix moment en que nosaltres teníem els nostres pròpis exàmens. El problema? ¡¡Aquests púbers no sabien guardar silenci!! ¡¡Ni tan sols venien a estudiar!! En aquell silenci sepulcral anaves escoltant rialles tontes, Tippex sacsejant-se (perdoneu la meva obsesió pel soroll dels Tippex...) i comentaris sobre si la Jessi s'havia liat amb el Jona "jo tia, ¿en serio?".

Així que, finalment, la universitat va prendre cartes a l'assumpte i va fer que un guàrdia de seguretat es plantés a la porta de la biblioteca i demanés el carnet universitari a tot aquell que volgués entrar. Em va semblar una mesura molt trista ja que la biblioteca hauria de ser un espai lliure però... ¡¡per fi van marxar les criatures!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario